«Конституційний Суд України може впливати на виборчий процес лише здійснюючи конституційний контроль актів, пов’язаних із цим процесом», – Наталя Шаптала

Версія для друку

«Конституційний Суд України може впливати на виборчий процес лише здійснюючи
конституційний контроль актів, пов’язаних із цим процесом», – Наталя Шаптала

 

15.07.2019

У Конституційному Суді України відбулася зустріч Голови Суду Наталі Шаптали з Головою Міжнародної місії Світового Конгресу Українців зі спостереження за виборами 2019 року в Україні Евгеном Чолієм.

Голова Конституційного Суду України Наталя Шаптала наголосила на тому, що Міжнародна місія Світового Конгресу Українців зі спостереження за виборами проробила велику роботу для того, щоб вибори в Україні відбулися чесно і прозоро.

Наталя Шаптала акцентувала увагу на тому, що Конституційний Суд України не є суб'єктом виборчого процесу, однак також не стоїть осторонь цих питань. «Конституційний Суд не є суб’єктом виборчого процесу та може впливати на виборчий процес, а лише здійснює конституційний контроль актів, пов’язаних із цим процесом», – додала вона. У цьому контексті Наталя Шапталазупинилася на Рішенні Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням 62 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України «Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів».

Голова Міжнародної місії Світового Конгресу Українців зі спостереження за виборами 2019 року в Україні Евген Чолій привітав Наталю Шапталу з обранням на посаду Голови Конституційного Суду України та зазначив, що Голова Конституційного Суду України не лише виконала своє почесне повноваження з приведення до присяги новообраного Президента України, а й зробила набагато більше, зокрема й в контексті виборчого процесу. «Саме за Вашого головування було ухвалено Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням 62 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України «Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів»,– додав він.

Евген Чолій поінформував присутніх про Міжнародну місію Світового Конгресу Українців зі спостереження за виборами 2019 року, зазначивши що Місія розпочала роботу одразу після ухвалення Конституційним Судом України Рішення у справі за конституційним поданням 62 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України «Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів». «Ми фактично мали місяць, щоб організувати Місію», – додав він. За його словами, наразі Місія має 143 короткострокових спостерігачі з 28 країн світу, а також 125 довгострокових спостерігачів, які працюють не лише в Україні, а й за її межами.

 Унікальність Міжнародної місії Світового Конгресу Українців зі спостереження за виборами, зауважив Голова Місії, полягає в тому, що довгострокові спостерігачі працюють в 30 країнах світу, роблячи медіамоніторинг 20-ма іноземними мовами, зокрема в частині виявлення дезінформації щодо виборчого процесу в Україні. 

Окрему увагу Евген Чолій звернув на Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням 62 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України «Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів» наголосивши, що Конституційний Суд України відіграв надзвичайну роль в парламентських виборах 2019 року. «Ми розуміємо, що процес ухвалення цього Рішення був надзвичайно нелегким, оскільки увага всієї української та міжнародної спільноти була прикута до розгляду цієї справи», – зазначив він.

Під час зустрічі співрозмовники обговорили й інші актуальні питання, зокрема питання зміцнення довіри до судів в Україні,  та висловили сподівання на подальше плідне співробітництво.

 

Інформує відділ комунікацій Конституційного Суду України та правового моніторингу

Сайт розроблено за сприяння Координатора проектів ОБСЄ в Україні
© 2024 Конституційний Суд України