Розгляд справи щодо конституційності окремого положення Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу

Версія для друку

 

Розгляд справи щодо конституційності окремого положення Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу

24.09.2020

Велика палата Конституційного Суду України 24 вересня на пленарному засіданні у формі письмового провадження розглядала справу за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо відповідності Конституції України абзацу третього пункту 51 Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України „Про організацію та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу“ від 16 жовтня 2014 року № 570 зі змінами (далі – Порядок).

Під час судового засідання суддя-доповідач у справі Олександр Тупицький поінформував про зміст конституційного подання та підстави для відкриття конституційного провадження.

Зокрема, суддя-доповідач зазначив, що відповідно до абзацу третього пункту 51 Порядку продавець виконує свої зобов’язання щодо постачання нафти сирої, газового конденсату і скрапленого газу після надходження коштів від покупця у повному обсязі відповідно до умов договору купівлі-продажу.

За словами Олександра Тупицького, в конституційному поданні стверджується, що оспорюваним положенням встановлено правовий режим власності на названі види сировини, зокрема, порядок та умови набуття права власності на ці об’єкти. Автори клопотання вважають, що врегулювавши правовідносини, які мають визначатися виключно законами України, Кабінет Міністрів України вийшов за межі своїх повноважень. Народні депутати України також вказують, що оспорюваними положеннями підзаконного акту встановлено нерівні конкурентні умови для учасників ринку нафти і газу.

На їх переконання, Уряд встановив для інших учасників ринку нафти і газу, котрі як покупці беруть участь у тих самих аукціонах, – вимогу щодо повної передоплати за названу сировину. У такий спосіб Кабінет Міністрів України порушив свій конституційний обов'язок щодо забезпечення рівних умов розвитку всіх форм власності, створивши привілейоване становище державній компанії та нерівні конкурентні умови для інших учасників вказаного ринку.

Суддя-доповідач також повідомив, що з метою забезпечення повного і об’єктивного розгляду справи та ухвалення Судом обґрунтованого рішення направлено запити до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, низки наукових закладів, а також Асоціації газовидобувних компаній України та Нафтогазової асоціації України з проханням висловити позиції щодо порушених у конституційному поданні питань.

Дослідивши матеріали справи на відкритій частині пленарного засідання, Суд перейшов до закритої частини пленарного засідання для ухвалення рішення.

Переглянути відкриту частину пленарного засідання можна на офіційному вебсайті Конституційного Суду України за посиланням: http://ccu.gov.ua/kategoriya/2020

 

Інформує відділ комунікацій КСУ та правового моніторингу

 

 

 

Сайт розроблено за сприяння Координатора проектів ОБСЄ в Україні
© 2024 Конституційний Суд України